Meeecheen mamma

Jag berättade för mannen hur till sig Loke blev när jag knäppte kort på Ellen i hennes nya hårfärg. Loke fick då väldigt bråttom att leta rätt på sin tomtepyjamas, han visade den för Ellen och sa "hoppa-hoppa!"
Han kom alltså ihåg att jag knäppte kort på Ellen förra veckan tillsammans med Loke själv i tomtepyjamas och båda ungarna hoppade som tokar.

Medan jag berättar det för mannen så snappar Loke upp vad vi pratar om. Han blir glad och fyller i med sitt bäbisspråk:
-Ja!! Tompen Loke! tjoar han.
-Ja, kommer du ihåg det Loke? daltar jag med barnslig röst.
Loke fortsätter:
-Å byschor! Mamma! Byschor! Hoppa! Enlen! ["och byxor mamma byxor hoppa Ellen"]
-Ja lilla gubben, vad duktig du är på att komma ihåg! ropar jag glatt.
-...mamma....meeechen?
-Vad sa du lilla Loke? undrar jag med fortfarande barnslig röst.
-MEEEECHEEEN mamma. Meeesheen!
-Jaa, men visst lilla gubben! *ler stort och nickar*

Jag vänder mig mot mannen igen....:
-Vad säger han egentligen?
-....ingen aning.....

När jag tänker efter så är det nog inte bara Loke jag svarar utan att egentligen veta vad jag svarar på....

Nu när jag skrev det fattade jag plötsligt vad "meeecheen" var för något, det måste ju såklart vara mössan!

Kommentarer
Postat av: Liten E

En udda variant av mössa? :p Med typ ..ehm..tysk brytning? :p

2008-12-08 @ 22:19:37
URL: http://sagoelin.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha, trodde han menade "mig sen" att

han oxå ville bli färgad i håret =)

2008-12-09 @ 00:29:21
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Synne.

Har läst ifatt din blogg nu. Skrattar gott åt bil historien. Men du tog väl med dig pizzan?

Så söt Loke var i tomtekläder.

Nu ska jag strax ut och skrapa väck lite snö från trappan. Det rasar från taken....

Ha en fin tisdag nu.

Kram Synne.

2008-12-09 @ 06:43:28
URL: http://nabolandet.bogspot.com
Postat av: Elin

Hi hi vilken söt bild :D

2008-12-09 @ 12:51:01
URL: http://ellee.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0