God Morgon


Vissa har det bra....... som bara kan ligga och fläka ut sig helt obekymrat i fotöljen.....

Vissa slipper också föra vilda diskussioner med tvååringar om datoranvändande och ålder.

Försök att förklara för en tvååring vilka knappar man får trycka på och vilka man absolut inte får trycka på på datorn! Loke har blivit mer eller mindre besatt av barnens dator. Jag lät honom spela något lastbilsspel på spelo.se för en stund sedan. Jag visade noga att han bara fick trycka på piltangenterna.
"-Jaaa!"
säger Loke med en röst som talar om att han redan visste hur man gjorde, faktiskt!
Så fort jag går och sätter mig så trycker Loke på tusenmiljarders andra knappar igen och får upp startmenyer och gud vet vad.
Jag tar om proceduren med piltangenterna med honom, Loke svarar allvarligt "-Jaa..." när jag frågar om han lovar att bara trycka på pilarna...... misstänksamt tar jag min standardfråga också:
"-Vet du vad du svarar på nu Loke?"
"-...neeeej....." svarar Loke eftertänksamt......
Jag hade det på känn faktiskt!

God Morgon på er! Idag ska jag fortsätta att fixa med barnens dator!
-Eller så ska jag göra som Dumper.....bara slänga mig i en fotölj och sooooova....

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Ha-Ha! Vilken liten söting han är! :-) Han har väl sett att mamma minsann trycker på fler knappar än bara pilarna!?



Kommer inte riktigt ihåg hur gamla våra barn var när de fick börja använda datorn. Men när de var i tvåårsåldern hade vi ingen sådan... Dottern kan nog ha varit 3 när vi fick första datorn - men då var det knappast tal om att barnen skulle få använda den. Men något år senare så!? :-)

2008-11-18 @ 08:09:46
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: Jen

God morgon!

Det vore inte helt fel att ligga som den vovven :D

Underbar bild!

Men, nu ska jag ut i regnet med våra vovvar och sen försöka masa mig till jobbet,

usch!

Ha en bra dag! :)

2008-11-18 @ 09:39:38
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Synne

Skön stil på den katten.

Snart sängdax. Ska bli gott att få sova.

Kramen Synne.

2008-11-19 @ 05:19:42
URL: http://nabolandet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0