Svar på "Fråga Mumari"

1. ÅR du bonde och hur blev du då det? Infödd, ingift...
Svar
: Jag vet inte om jag kan kalla mig bonde, jag är inte uppväxt på bondgård och inte min man heller. Vi har för närvarande några Highland Cattle som betesdjur. Vi har haft mjölkraskalvar och odlat lite spannmål.

2. Vilken är din skostorlek?
Svar
: 35-36-37, olika på olika skor ;o)'

3. Har du några fobier??
Svar
: Jupp, en del mer eller mindre betydande fobier: Höjdskräck, spindlar och ormar, fötter, en viss social fobi....

4. Har du nånsin spelat ett instrument? Av fri vilja alltså..inte obligatoriska blockflöjten i skolan.
Svar
: Haha, jag har spelat blockflöjt och piano, men jag är så omusikalisk så det blev mest synd om omgivningen!

5. Vad djup är en meter?
Svar
: 1 meter är ungefär lika djup som en Mumari på höjden gånger två minus två tredjedelar;o)

6. Varför kallar du dig Mumarie?
Svar
: Jag började kalla mig Mumari när jag blev en av vinnarna i Spotlifes bloggtävling och var tvungen att hitta på ett domännamn och namn på bloggen. Då fick det bli Mumari :o)

7. Hur var det på bloggfesten, kände du dig hemma bland alla storbloggare? Vem respektive av alla bloggare gillade du mest respektive fick sämst uppfattning om,eller som kanske rent utav störde dig på?
Svar:
Jag kan tyvärr inte säga att det var "roligt" på bloggfesten, det var alldeles för trångt och tyvärr upplevde jag en rätt kylig stämning med vassa granskande blickar bloggare emellan. På grund av trängseln så kunde man knappt föra ett samtal med någon annan. Jag pratade med Bloggkommentatorerna, Lina-Liten-Frö och lite med Blondinbella.
Kenza som vann åretsblogg var väl den jag spontant störde mig på, omogen, barnslig och otacksam.

8. Dina kossor? kan man äta dom? har du slaktat nån och käkat?
Svar:
Man kan äta dom, det ska tydligen vara en rätt speciell smak på Highland. Vi har aldrig slaktat ågon så jag har aldrig smakat.

9: Vad heter dina kor?
Svar:
Eugene, Lina och Dalina, korna och kvigorna har samma namn.

1o. Vad tycker du om bristen på politiskt ställningstagande i den samtida konsten?
Svar:
Haha, den bristen är nog bra, jag är skrämmande ointresserad av politik!

11. Varför står kor alltid vända åt samma håll när de betar?
Svar:
Gör dom? Inte mina, men det kanske är skillnad på mjölkkor?

12. Antar att du är mammaledig nu men vad har du för planer på livet när Loke blir större?
Svar:
Jag kommer förhoppningsvis fortsätta jobba hemma på gården, inom kort kommer det fler och nya djur hit av mjölkras.

13. Jag har faktiskt en liten fråga till dej, och det är vad du har för kamera (är i och för sej redan ganska säker på att det är en Canon 450D eftersom du har sån där fjärrkontroll... :-) Eller?) - samt vad du har för objektiv till den?
Svar:
Jag har faktiskt en Nikon D40, det finns fjärrisar till den med ;o) Jag har ett kitobjektiv 18-55 och ett sigma telezoom 70-300.

14. Varför steker du ferdiga plättar ? ;)
Svar:
För att jag är rätt lat...... ;o)

15. Om jag har fattat rätt så har Ellen Och Alfred en annan pappa? Vart finns han ? Hur ofta ses dom ?
Svar:
Ja, de har en annan pappa. Han bor i Stockholm och träffar dem inte så ofta, sporadiskt....... jag har ensam vårdnad.

16:  Vad har du jobbat som eller har du jobb?.
Svar:
Jag har jobbat på ett korttidsboende för handikappade barn, jag har jobbat på hemtjänsten, som elevassistent och fritidsfröken.

17: Ska ni ha flera barn?
Svar:
Nej, det har vi inte tänkt, tre barn är alldeles lagom, skulle vi ha fler skulle vi dessutom behöva en minibuss ;o)

18:  Du är otroligt duktig på att fotografer är du självlärd eller har du utbildning? Kurser?
Svar:
Jag är helt självlärd, eller rättare sagt, jag är inte lärd alls, jag kan fortfarande inte räkna ut vad jag ska ha för slutartider och bländare etc, utan jag testar mig fram och fotar på känn.

19: Barn.. Hur gamla?
Svar:
Ellen född -00, Alfred född -01 och Loke född -06

Sisådär ja! Nu har jag svarat så gott jag kunde ;o) Hoppas ni blev nöjda med svaren :o)

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Wow - du fick många frågor! Intressant att se svaren med, så nu vet man ju ännu lite mer om dig kära vän!



Håll tummen hårt för oss nu - ska på banken och se om vi får lån till "vårt" hus...

2008-10-28 @ 10:43:20
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Linda

Underbart svarat & ärligt svarat på fråga nr 7, när man läser andra bloggar så var allt så himla bra,hehe vilket jag inte trodde 5 sek på,kanske kenza o hennes anhängare emellan men resten so var där liksom! Så då tänkte jag frågar dig,du verkar vara en ärlig person=)

Kramis

2008-10-28 @ 10:44:27
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Postat av: Monica

kul o se svaren ;)

2008-10-28 @ 14:52:02
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: AnnaKK

Det var ju riktigt kul att få läsa svar på alla mer eller mindre underliga frågor!! :-)



Jasså, du har en Nikon. Är det D40x eller den som heter bara D40? Jag har fundrat hela dagen på om en Nikon D60 kan vara något att satsa på... :-)



2008-10-28 @ 18:47:21
URL: http://handerblandander.blogg.se/
Postat av: elena cn

Vilket jobb att svara på alla frågorna! Det gjorde du bra.



Jag har också höjdskräck. Var livrädd när JAG körde över ölandsbron. Min lilla pyssliga dotter är också en -00.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0