Hur gör Svensson?

Jisses vilken eftermiddag, jag tror alla helvetes makter har tagit barnen i besittning! Det har bråkats och trotsats och ställts orimliga krav hela eftermiddagen, jag är helt matt....... hur får alla perfekta Svenssonfamiljer sin vardag att funka utan höjda röster och smäll i dörrar??
Kan en äkta Svensson lyckas med den bravaden att hitta på middag som faller alla barn i smaken varje dag? Kan en äkta Svensson lungt och sansat förklara på ett pedagogiskt sätt för ett vilt sparkande barn som har förvandlats till en rabiat-galen-förstörelsemaskin-med-super-krafter att man inte får bete sig hur som helst?
Städar ett Svenssonbarn helt automatiskt sitt rum utan tjat och bråk och säger det tack för maten?
Orkar en Svenssonmamma lösa små konflikter fyrtioelva gånger i timmen innan konflikten ens har utbrutit?

Jag bara undrar.......
Kanske har jag glömt hur jag var när jag var barn....? Men det blev ju nån slags människa av mig också....dock ingen Svensson....



*Veckans Läsare är Annies Fotoblogg*
VEM BLIR NÄSTA VECKAS LÄSARE?

Puffar lite för bloggkoll också!
 Bloggkoll

Vinn MisoPrettyProdukter här

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tror att den svensson du beskriver tack och lov är sälsynta. Och att den normala föräldern inte är perfekt och super pedagogiska. Man gör sitt bästa och det räcker bra.

2008-09-23 @ 18:38:17
URL: http://bellanros.blogg.se/?tmp=23182349
Postat av: Monica

fínns inge Svensson hoppas jag va tråkigt dom skulle ha det;)



Nää allvarlit jag vet ej om det finns ,men jag

har bara 1 barn och det har ta mig sjutton heller inte varit Svensson liv !

Snarare orkanen Gustav

2008-09-23 @ 18:40:23
URL: http://monicasbakpunktcom.blogspot.com/
Postat av: Susanne

Tror inte den perfekta Svenssonfamiljen finns. Dock är nog vissa bra på att "dölja" det som är jobbigt...

Känner igen de där dagarna - min tvååring kan ha väldigt bestämda åsikter om saker och ting - och då är det inte alltid pedagogiskt här hemma kan jag lova :D

2008-09-23 @ 19:58:31
URL: http://yssasblogg.blogspot.com/
Postat av: elena cn

Jag minns att jag slogs med mina syskon när jag var yngre. Det gör tack och lov inte mina barn nu. Och vi var nog ute mer och lekte vilt på gården så våra föräldrar knappt såg till oss. Nu är det en massa aktiviteter som barnen ska på och vi träffar våra barn mer än vad våra föräldrar gjorde...

...därför blir det såååå slitigt (tror jag). När mina äldsta var 2-3år och ostoppbara satt jag på köksgolvet och grät i mellanåt. Nu tränar jag på att kunna ignorera...

2008-09-23 @ 20:14:09
URL: http://elenassida.blogg.se/
Postat av: whatthefuck

Haha, man gör så gott man kan, skulle allt vara frid och fröjd så skulle man ju tro att nåt va fel ;)



Attans vad koncentrerad du ser ut på fotot... var det svåra klossar gumman ;)

2008-09-23 @ 21:18:05
URL: http://whatthefuckdotcom.blogg.se/
Postat av: Lillmonster

Oj oj oj. Om du kommer på svaret eller hittar någon så kan du väl skicka hit den. :)

Här är vi ju stor familj med 8 barn i diverse åldrar. Jag täcker liksom från 1-20 (snart) och det är många många många konflikter. Jag loooovar. :)



Kram Kram

2008-09-24 @ 16:12:29
URL: http://lillmonster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0