Rädda Joppe har förpuppat sig, den smartskallen

Det larviga vårtecknet Joppe som jag räddade in från snön (film) och installerade i en burk kan inte vara särskilt smart....
Nu har han surat in sig i en sån där puppa och planerar alltså att bli en fjäril inom kort. Vart har han tänkt att ta vägen då? Ska han flyga ut mitt i blanka vintern då? Jag kan ju inte ha en fjäril flaxandes inne i huset, jag som inte ens har några levande blommor!
Jag är i och för sig inte ens säker på att han blir en fjäril, men jag hoppas det, tänk om han blir en grotesk äcklig insekt som jag blir rädd för istället....
Där får man för att man försöker vara snäll i så fall!


Kommentarer
Postat av: matte&plastmatte

den där Joppe verkar ha noll koll...

2008-03-27 @ 16:05:01
URL: http://femtinio.blogg.se
Postat av: Marie

Nä, den där joppe är nog helt ute och cyklar, men han är en jäkel på att väva! Ser nästan ut som mohair....mohahaha!

2008-03-27 @ 20:52:50
URL: http://mariwi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0