Rädda Joppe release-party

Larviga Rädda Joppe har nu kommit ut ur sin svarta mohairkokong! Jag trodde masken hade dött där inne men nu så är han ute!
Läs tidigare avsnitt om Rädda Joppe här: del 1, del 2, del 3 , del 4
Han blev inget monster, tur att jag inte lydde Mias råd, hon hade kastat ut han direkt när hon upptäckte att han spann kokongen av svart mohair...
Naturligtvis var jag tvungen att berätta den glada nyheten för Mia över msn:
Jag: -Rädda Joppe har kläckts nu.
Mia: -Kul, vad blev han?
Jag: -En Domherre!
Mia: -hahaha....
Jag: -Nä, han blev en fjäril av nå slag.
Mia: -Är han fin då?
Jag: -Nä, inte speciellt, inte för att var fjäril tycker jag...
Mia: -.....synd då....

Vi spånade vidare och jag funderade på om Rädda Joppe var hungrig, fjärilar suger väl nektar från blommorna, jag tänkte att jag kanske kunde köpa sån där juice som heter Nektar på affären!

Men jag inser att jag måste släppa ut Rädda Joppe i det fria. Jag får bjuda Mia på ett release-party! Jag ser framför mig hur vi står med fint fladdrande klänningar ute i blåsten och liksom hjälper Rädda Joppe att få luft under vingarna. Sedan flyger han iväg utan att vända sig om efter oss för att aldrig mer komma tillbaka! Ganska romantiskt i vår vardagliga värld.....
Det är bara hoppas sen att han inte är en av de där insekterna som blir sån där äcklig klegga på min bils framruta, det vore ju trist.
Om han ens lever fortfarande, han har suttit på samma ställe i sin burk rätt länge nu, när jag skakade lite på den lade han sig på rygg istället....det vore ju trist för  Mia om hon missade releasepartyt, kanske jag kan klarlacka Rädda Joppe och göra en brosch av honom i så fall, Mia fyller ju år snart och det är väl lite trendigt med brosch?

Kommentarer
Postat av: Eva (kramgo_72)

Har du ingen bild på Joppe då?

2008-04-17 @ 16:36:08
URL: http://kramgo72.wordpress.com/
Postat av: Marie

Haha, jo, men han ser bara ut som en suddig klump! Jag har ingen bra kamera! Men han ser ut ungefär som fjärilen på bilden. Ska kolla om han lever nu!

2008-04-17 @ 16:37:44
URL: http://mariwi.blogg.se
Postat av: Rebecka

hej var gärna med i min tävling där du tävlar om att ha den snyggaste bloggen :)
det gäller både designen och inläggen, helhetsintrycket :D

2008-04-17 @ 17:22:02
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Olle

Tjusiga tanter!! hehe

2008-04-17 @ 19:55:43
URL: http://enarmad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0